Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

Läkarbesöket

Av sanna - 10 juli 2009 21:04

Hur det gick för A på barnmottagninegn?
Inte alls bra
Hon har jättekraftig allergi mot mycket
O SVÅR astma
Fast varken jag eller A upplevde att hon
hade nått astmaanfall o svårt o andas
då hon var där
Så hörde han att hon hade nedsatt
förmåga att andas ut luften o
nedsatt andingsförmåga/lungfunktion med ca 30 %
Massa nya meds
A var rätt ledsen o uppgiven då vi gick därifrån
Inte lätt o vara tonåring o få dessa besked
Men nu verkar hon ha smält det lite iaf
Läkaren var helt suverän
Han tog allt på yttersta allvar o gjorde
en grundlig undersökning
O lyssnade in både mina o
A´s tankar o behov
En remiss är skickad till allergicentrum
Där de ska testa henne för o få
fram vad hon är allergisk emot
När det är gjort blir det återbesök
hos läkaren vi träffade i förrgår
När hon är 18 år får hon ju inte
gå här längre sa han
Jag vet sa jag men blir det vc sen då
(brukar bli det)
Nej troligen lungmedicin sa han
Med tanke på hennes svåra astma
Känns tryggt

 
 
Vicki

Vicki

10 juli 2009 21:51

Kan dem göra alagitester på henne nu eller de väntar till pollensäsongen är över??

Kommer hon att få ta astmamediciner året runt?

Har själv en son i tonåren som har både astma och en del allargier.

Ha det bra,Vicki

http://fotbollsvicki.blogspot.com

 
Katja

Katja

10 juli 2009 22:55

Nååå så jobbigt =(
Ja vi kan gärna ses en dag =) Någon gång i veckan kanske.. typ onsdag? Torsdag?
Vad händer i helgen? Hade ni kul tjejer när ni åkte i väg då till Örebro?
Ha en underbar helg.. Kramar!!!

http://smultronduvan.blogg.se

 
Anneli

Anneli

13 juli 2009 10:42

Nä, vad tråkigt för din A... Jag kan riktigt känna hur ledsen hon blev... Det är inte roligt att vara så dålig. Hoppas så att hpon blir bättre och känner sig piggare med nya mediciner... Mina ummar håller jag för er.

Kram

http://pottipotti.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna - 25 augusti 2009 21:35

Från imorgon har min nya blogg där jag skriver om fibromyalgin, bipolära sjd, ME/CFS o mitt övriga liv lösenord så ni som vill läsa får skriva här o be om lösen. Har även startat en blogg med boktips för den som är intresserad...

Av sanna - 25 augusti 2009 21:35

Från imorgon har min nya blogg där jag skriver om fibromyalgin, bipolära sjd, ME/CFS o mitt övriga liv lösenord så ni som vill läsa får skriva här o be om lösen. Har även startat en blogg med boktips för den som är intresserad...

Av sanna - 23 augusti 2009 11:27

Har gjort en ny blogg o kommer snart stänga ner denna. Vill du ha adressen till den så hör av dig...

Av sanna - 17 juli 2009 20:20

Idag har det gått i ett. Varit o storhandlat hem mat o det tar ju sin tid speciellt då man ska passa bussar hit o dit. Sen har jag varit hos frissan också. Såna här dar tar på mina krafter. Nu sitter jag här o har ena ögat på Golden League på tv:n. I...

Av sanna - 14 juli 2009 13:11

Känsn som allt rasar ihop. Det ena efter det andra händer. Hur orkar man? ...

Ovido - Quiz & Flashcards