Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Ambulans/nattbuss o sjukresa (taxi)

Av sanna - 3 maj 2009 11:58

Vilken natt vi har haft. A skulle sova hos en kompis utanför S som hon aldrig har varit hos. Väl där så visar det sig att de både har hund, katt o häst. A får en allergisk chock o kan inte andas, svullnar i hals, på läppar o i ögon. Ringer mig vid halv ett inatt o hon kan inte prata alls så jag får prata med kompisen. Jag ringer givetvis 112 o ambulansen åker ut med blåljusen på. Troligen katt o häst hon reagerat på då hon har kunnat vara med hundar tidigare. Hon var ju superallergisk mot ALLT då hon var liten o låg ju ofta på sjukhus pga det. Jag fick ta nattbussen 01.20 in till S o sjukhuset. När jag kom dit ligger A på britsen o bara skakar. Hon hade fått kortison o en injektion Adrenalin i ambulansen o en injektion till då hon kom in till sjukhuset så det var ju därför hon skakade så. Men chocken hade släppt iaf. Nu ska hon utredas igen på barnmedicin kring allergin som ju i stort var borta i flera år. Vi fick åka sjukresa (taxi) hem sen på natten så vi var hemma kl 5 i morse så tjejerna sover än. Nu måste hon bära med sig kortison hela tiden.

 
 
Anette

Anette

3 maj 2009 12:06

Usch vad jobbigt ni haft det inatt :(
Hoppas det är bättre nu :)
Kramar

http://olssonfamily

 
Sofia

Sofia

3 maj 2009 12:11

Hoppas A mår bättre nu och att ni får sova ikapp er lite.

Kram

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

3 maj 2009 14:30

Men jösses i himmelen!! Usch kan aldrig ens föreställa mig vilken panik det måste ha varit! Vilken tur att det slutade bra ändå. Fy så läskigt!

http://eddiesmamma.blogspot.com

 
Marie

Marie

3 maj 2009 17:06

Jobbig natt. :(
Tänkte bara säga att Iskallt våld, Onskans Väg och Rättarens tid av Ulf Broberg (journalist och kriminolog) och Peter Lundström ( Kommisarie och kriminolog). Deras böcker som jag nämde ovanför är lika bra som Leif GW Persson, läs dem när GW har tagit slut vet jag. :)

Kram

http://aponi.bloggagratis.se

 
Vicki

Vicki

4 maj 2009 11:58

Oj, vad hemskt!! Har hon inte haft någon allagi på flera år så blev det bara så här?

Då får hon massa mediciner nu? Min son är också allegisk mot pälsdjur.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogspot.com

 
Katja

Katja

4 maj 2009 13:41

Hej!
Stackars A ^^ Usch..
Hur är det med dig själv då?
Vill du inte vara med i min *fototävling* i bloggen? Hihi.. Kramar!!!

http://smultronduvan.blogg.se

 
Monica

Monica

8 maj 2009 14:35

Fy så jobbigt för er, men tur att allt gick bra.

http://violett.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna - 25 augusti 2009 21:35

Från imorgon har min nya blogg där jag skriver om fibromyalgin, bipolära sjd, ME/CFS o mitt övriga liv lösenord så ni som vill läsa får skriva här o be om lösen. Har även startat en blogg med boktips för den som är intresserad...

Av sanna - 25 augusti 2009 21:35

Från imorgon har min nya blogg där jag skriver om fibromyalgin, bipolära sjd, ME/CFS o mitt övriga liv lösenord så ni som vill läsa får skriva här o be om lösen. Har även startat en blogg med boktips för den som är intresserad...

Av sanna - 23 augusti 2009 11:27

Har gjort en ny blogg o kommer snart stänga ner denna. Vill du ha adressen till den så hör av dig...

Av sanna - 17 juli 2009 20:20

Idag har det gått i ett. Varit o storhandlat hem mat o det tar ju sin tid speciellt då man ska passa bussar hit o dit. Sen har jag varit hos frissan också. Såna här dar tar på mina krafter. Nu sitter jag här o har ena ögat på Golden League på tv:n. I...

Av sanna - 14 juli 2009 13:11

Känsn som allt rasar ihop. Det ena efter det andra händer. Hur orkar man? ...

Ovido - Quiz & Flashcards