Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Idag ska jag "erkänna" en sak

Av sanna - 20 april 2009 12:32

Ska berätta en sak som jag inte har nämnt tidigare i min blogg. Jag lider av bipolär sjd det som förr kallades manodepressiv sjd. Fick diagnosen nov-07 o sen jag fick medicin har jag inte varit hypoman/manisk en enda gång o det är sååå skönt. Däremot har jag ju mina depressioner o så. Att jag inte nämnt det här tidigare beror INTE på att jag skäms för det eller nått för jag är väldigt öppen med det då det ju är en sjukdom som alla andra. Men man börjar väl inte med o skriva om det i första blogginlägget kanske. Nu får vi se hur många av er som fortsätter läsa min blogg? Finns ju tyvärr de som ser psykiskt sjuka som farliga etc o har den föråldrade synen på psykiatrin typ Gökboet. Men det är smällar jag får ta isåfall om nån av er slutar läsa. Jag har som sagt varit totalt öppen med detta o har faktiskt inte stött på en enda person som reagerat negativt o tagit avstånd. Däremot har en del frågat en massa men det ser jag som positivt för då verkar de ju bry sig.

 
 
Sofia

Sofia

20 april 2009 13:55

Jag kommer fortsätta läsa din blogg, varje dag.
Jag vet inte riktigt hur den här sjukdomen ser ut,berätta gärna för mig.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

20 april 2009 18:37

Jag kommer att fortsätta titta in till dig och du får fortsätta titta in till mig med.
____________________________________________
Detta är en del av en text från länken jag skickar med.http://www.naturesofscandinavia.com/page/news/?article=887

Det finns även studier som visat att rosenrot tillfälligt kan hjälpa till att höja den intellektuella och fysiska prestationsförmågan. Man har också påvisat positiva effekter vid användning på hög höjd, samt studerat växtens effekter på människor som lider av mild depression. Rosenrot tros påverka vissa av hjärnans signalsubstanser, som dopamin, serotonin och nor-adrenalin – substanser som i sin tur påverkar vårt humör.
__________________________________________
Här är en till länk som absolut är läsvärd.
Tyvärr så har professorn som är på bild gått bort.
____________________________________________
Ha det gott vännen/ Kram Ulla som bryr sig om

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Anette

Anette

21 april 2009 11:21

Skönt att höra att du inte stött på någon som reagerat negativt på att du har en psykisk sjukdom för det är ju inte något som man själv väljer att ha (ja det gör man ju inte med någon sjukdom). Kram

http://olssonfamily

 
Anneli

Anneli

24 april 2009 13:15

Hej Sanna! Jag kommer att fortsätta läsa din blogg, för du är väl samma Sanna nu som innan du berättade det, tycker att du verkar vara en fin och trevlig tjej...Jag önskar dig en underbar dag och helg, hoppas att du får sol och värme. Kram vännen kram
Å, du det är bara att ta den roliga historien om du vill!

http://pottipotti.wordpress.com

 
Ingen bild

penzelmamman

25 april 2009 06:43

exakt vad , händer när du blir manisk eller hypo? och hur mår du i detta?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna - 25 augusti 2009 21:35

Från imorgon har min nya blogg där jag skriver om fibromyalgin, bipolära sjd, ME/CFS o mitt övriga liv lösenord så ni som vill läsa får skriva här o be om lösen. Har även startat en blogg med boktips för den som är intresserad...

Av sanna - 25 augusti 2009 21:35

Från imorgon har min nya blogg där jag skriver om fibromyalgin, bipolära sjd, ME/CFS o mitt övriga liv lösenord så ni som vill läsa får skriva här o be om lösen. Har även startat en blogg med boktips för den som är intresserad...

Av sanna - 23 augusti 2009 11:27

Har gjort en ny blogg o kommer snart stänga ner denna. Vill du ha adressen till den så hör av dig...

Av sanna - 17 juli 2009 20:20

Idag har det gått i ett. Varit o storhandlat hem mat o det tar ju sin tid speciellt då man ska passa bussar hit o dit. Sen har jag varit hos frissan också. Såna här dar tar på mina krafter. Nu sitter jag här o har ena ögat på Golden League på tv:n. I...

Av sanna - 14 juli 2009 13:11

Känsn som allt rasar ihop. Det ena efter det andra händer. Hur orkar man? ...

Ovido - Quiz & Flashcards