Alla inlägg den 17 juni 2009

Av sanna - 17 juni 2009 09:15


Fasen vad stressad jag blev här förut
F ringde o sa att hans arbetsterapeut ringt o sagt att han ska till läkaren kl 9
- Ja sa jag
- Jag trodde det var halv tio sa han
- Vad är klockan då sa jag
- Åtta sa han
PANIK!!!
- Men min klocka skulle ha ringt 7 sa jag
- Då hinner jag ju inte in till Sde o vara med på mötet
Hör hur han får panik
- Klarar du det själv sa jag
- Nej sa han
- Ja men du ska ha nytt läkarintyg för sjukskivningen o ett läkarutlåtande inför ansökan om aktivitetsersättning
- Det klarar jag inte sa han, vet inte hur jag ska säga
(är ju ett av hans stora problem)
- Jag skickar ett sms med hur du ska säga o vad du vill sa jag
- Okej säger han
- Klarar du det nu då frågar jag
- Nej svarar han igen
- Jag ringer o ser om jag får tag i din arbetsterapeut (hon ska vara med på mötet) sa jag
Fick tag på henne så hon ska hjälpa honom komma ihåg o hur han ska säga
Ringer upp F igen o säger detta
- Okej då går det nog säger han tveksamt
Stackars son :-(
Här märks ett av hans problem starkt (gör ONT i mammahjärtat)


Nu åker jag in till Sde kl 12 istället
Ska luncha med en kompis


Nu ska jag dra till Ica o Apoteket
Gör de ärendena istället då


Ovido - Quiz & Flashcards