Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Medborgarskolan

Av sanna - 28 januari 2009 15:33

Jaha vad har jag o skriva om idag då?!

Har ju tvättat mest hela dan men nu är tvättkorgen tom. Sååå skönt! Hur länge det nu varar.

Ja just det jag var ju hos optikern imorse också. Vi bestämde att jag ska skita i den multifokala linsen jag inte kommer överens med o sänka styrkan på den ena linsen så jag även ser bra på nära håll. Så hade jag på de gamla linserna o det funkade bra. Men synen har förändrats så därför vi testade.

Så pratade jag med Medborgarskolan i Mariestad nyss o anmälde mig till två kurser där. Måste komma ut lite mer än vad jag gör känner jag. Inte bra o bara gå hemma. Inte konstigt att man mår sämre då.

Iaf så är den ena kursen en läsecirkel. Jag läser ju typ jämt men har aldrig testat detta med cirkel o läsa samma bok o prata om den sen.

 Man träffas en gång i månaden. Alla måste ju hinna läsa boken o alla är väl inte lika snabba som jag är på o läsa ut dem. =) Men så går jag ju hemma hela dagarna också.

Den andra kursen är Qi-gong. Ska bli spännande för jag vet nästan ingenting om det. 10 ggr tror jag vi skulle ha det en gång i veckan.

Nu ska jag strax iväg på GBP träffen =)


 
 
Bellaw

Bellaw

28 januari 2009 18:44

Man har ju knappt pengar till mat..Och det är ingen idé att jobba extra för då måste man ta mindre lån..Sånt är livet,tyvärr..

http://bellaw.bloggagratis.se

 
Vicki

Vicki

28 januari 2009 20:03

Det förstår jag att ni inte har något problem med datan. Ni får ju till och med en data över:-)

Vi har också 3datorer men vi är 5st i familjen plus att barnen har kompisar.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogspot.com

 
Helena

Helena

29 januari 2009 13:16

Kikar in med en torsdagskram & säger Hej :-). Hur står det till med er då? Här är det som vanligt upp & ner... full fart! Jag städar, tvättar & diskar för fullt idag... ser ut som ett bombnedslag här hemma!

Nu ska jag fortsätta jobba ett tag till! Hörs senare! Kram kram // Helena

http://mysunshine.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

30 januari 2009 16:47

Åååå.. en till FBK:are :o))

Säger jag som den värmländska jag är.. även om jag inte har bott "hemma" i Värmland på drygt 5 år så finns ju alltid FBK med i hjärtat.. *L*

Har märkt att det finns mååånga FBK:are lite överallt i vårt avlånga land.. *bra dé*

PS. Hittade hir genom Helena´s blogg DS.

Trevlig helg.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna - 25 augusti 2009 21:35

Från imorgon har min nya blogg där jag skriver om fibromyalgin, bipolära sjd, ME/CFS o mitt övriga liv lösenord så ni som vill läsa får skriva här o be om lösen. Har även startat en blogg med boktips för den som är intresserad...

Av sanna - 25 augusti 2009 21:35

Från imorgon har min nya blogg där jag skriver om fibromyalgin, bipolära sjd, ME/CFS o mitt övriga liv lösenord så ni som vill läsa får skriva här o be om lösen. Har även startat en blogg med boktips för den som är intresserad...

Av sanna - 23 augusti 2009 11:27

Har gjort en ny blogg o kommer snart stänga ner denna. Vill du ha adressen till den så hör av dig...

Av sanna - 17 juli 2009 20:20

Idag har det gått i ett. Varit o storhandlat hem mat o det tar ju sin tid speciellt då man ska passa bussar hit o dit. Sen har jag varit hos frissan också. Såna här dar tar på mina krafter. Nu sitter jag här o har ena ögat på Golden League på tv:n. I...

Av sanna - 14 juli 2009 13:11

Känsn som allt rasar ihop. Det ena efter det andra händer. Hur orkar man? ...

Ovido - Quiz & Flashcards