Alla inlägg den 10 februari 2009

Av sanna - 10 februari 2009 14:10

Läste på  http://olssonfamily.bloggagratis.se/ att hon utmanade dem som läste bloggen att göra utmaningen så jag gör den


  • Tre namn jag lyssnar till: Mamma, Sanna, Susanna
  • Någonting jag tycker om med mig själv: jag är omtänksam
  • Någonting jag inte tycker om med mig själv: att jag är kroniskt sjuk 
  • Detta är jag rädd för: ormar men inte lika mycket som förr
  • Tre saker jag vill ha varje dag: brev, mat o omtanke  
  • Tre saker jag absolut inte kan göra: springa, gymma, träna hårt 
  • Detta tycker jag om att göra: brodera, läsa böcker, umgås med släkt o vänner, vara med mina barn, blogga mm 
  • Detta vill jag göra just nu: vila o det ska jag nog ta o göra då jag skrivit klart här
  • Bästa känslan: Lycka
  • Värsta känslan: arg, lurad och rädd
  • Egenskaper jag gärna vill att min partner har: empati
  • Är jag kär just nu?  nej 
  • Jag vill gifta mig? är skild o vill inte gifta mig igen 
  • Följande saker vill jag göra innan jag dör: få barnbarn bla
  • Min käraste ägodel?  barnen räknas ju inte som ägodelar så annars vore det ju dem men nu får det bli mormors förlovningsring o farmors vigselring 
  • Något jag vill ha i present: böcker, ljus, ljuslyktor o broderier
  • Detta har jag på mig just nu: tights o långtröja
  • Favoritkläder: jeans och top
  • Favoritdjur: hundar
  • Följande musikstilar tilltalar mig mest: dansband
  • Favoritlåt just nu: oj ingen speciell
  • Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:i grundskolan gillade jag de flesta ämnena utom musik o bild 
  • Stjärntecken: Vädur
  • En film jag älskar: ?
  • Tv-program jag gillar: Csi, Cis, Law and Order etc
  • Favoritdoft: Hugo Boss women
  • Detta äter jag gärna: tacos o gratänger
  • Dricker helst: cola
  • Favoritgodis: det mesta tyvärr =) 
  • Hit vill jag gärna åka på semester: inom Sverige iaf
  • Färg på mina ögon: blå
  • Min längd: 179 cm
  • Jag tror på: något
  • Jag spelar: ingenting
  • Personer jag beundrar: Dem som har empati för hur andra människor har det, ärliga människor
  • Så här bor jag: lgh
  • Antal döda krukväxter i hemmet? inga 
  • Det här tänder mig: ?
  • Det här gör mig avtänd: ytlighet o oömhet
  • Favoritfärg: svart, brun o beige
  • Favoritcitat: Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig
  • En hemlighet jag vet: den berättar jag ju givetvis inte =)
  • Bästa present jag fått: de flesta
  • Senast köpta skiva: köper aldrig skivor
  • Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: ögonen kanske
  • Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: allt annat =)
  • Udda förmåga/egenskap: nää
  • Om jag vore ett djur skulle jag vara: hund
  • Vad lyssnar du på just nu? bilar som åker utanför är vad jag hör just nu 
  • Vad har du gjort/ska du göra idag? storstädat dotterns rum, ska vila o läsa lite nu 
  • Var är dina föräldrar födda? Mariestad o Götene
  • Vad är det senaste du installerade på datorn? Antivirusprogram tror jag 
  • Vilken är din favoritrestaurang?  ?
  • När badade du i en pool senast? minns det inte ens =) 
  • Hur många barn vill du ha? har 3 o det räcker
  • Vilken musikstil tycker du mest illa om? Opera
  • Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?: jopp jag är S:are
  • Vad har du för TV-kanaler? många!!!!!
  • Har du åkt moped någon gång? nix
  • Har du busringt någon gång? ja 
  • Har du fått felparkeringsböter?  mm
  • Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump? ALDRIG
  • Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Har "bara" varit i Norden
  • Har du en egen trädgård?noo
  • Vilken är din favorit bland tecknade serier? Lilla Fridolf kanske =)
  • Kan du alla orden i nationalsången? Tror det 
  • Badkar eller duschkabin? Dusch
  • Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? ?
  • Favoritpizza? Hemmagjord
  • Chips eller popcorn? båda
  • Vilken färg på läppstift använder du? ingen
  • Har du rökt jordnötsskal någon gång? nope
  • Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? nopp
  • Apelsin- eller äppeljuice? båda
  • Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? min ena son på Mc Donalds. han bjöd mamma =)
  • Favoritchoklad? de felsta men inte allt för mörka
  • När röstade du senast? förra valet
  • När åt du en hemodlad tomat sist? många år sen
  • Har du vunnit en prispokal någon gång? nää
  • Är du bra på matlagning? hyfsat bra
  • Klarar du att tanka själv? självklart
  • Har du beställt något från de där shoppingprogrammen de visar på TV? Nej
  • Pepsi eller Coca Cola? Coca cola helst men Pepsi är helt okej 
  • Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Inte uniform men sjukhuskläder (är väl en form av uniform i o för sig)
  • Vad var det senaste du handlade? bröd, kuvert, cola, margarin, popcorn, körsrengörning handlade jag idag
  • Har du kräkts offentligt? Nej
  • Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Den sanna kärleken om den nu finns 
  • Tror du på kärlek vid första ögonkastet? mm kanske
  • Har du ringt något betalnummer?joo 
  • Kan man vara vän med sitt ex? kanske men har aldrig funkat för mig
  • Vem var det du besökte på sjukhus senast? min fd svärfar
  • Hade du mycket hår som liten bebis: joo
  • Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? hejdu har kommit till ... ja den där klassiska ni vet. har så dålig fantasi 
  • Vad har du i din väska? plånbok, nycklar, penna, tågtidtabell, busstidtabeller, ögondroppar, handskar, handsfreen till mobieln 
  • Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? tittar på tv
  • Vad har du att vara tacksam för? mina nära o kära som alltid finns där för mig
  • Var hittade du den här listan? hos olssonfamily
  • Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: alla som läser bloggen!
  • Har du svarat på alla frågor?? jaa
  • Ovido - Quiz & Flashcards