Alla inlägg under februari 2009

Av sanna - 16 februari 2009 14:16

Hittade denna droppe hos Annelie jag adopterat den gör det du med...


Genom att adoptera denna droppe

och placera den på din hemsida/blogg,

så visar du sympati för alla utnyttjade

barn som finns på vår jord. Droppen är

en symbol för alla tårar som fälls jorden

runt av barn som lider i sin ensamhet.


Av sanna - 16 februari 2009 13:37

Lyckades skära mig i tummen o pekfingret i morse då jag gjorde frukost. Fingrar blöder ju så mycket. Såren är inte djupa men jag får ändå ha plsåter så det är inte lätt o skriva här nu. Det retar migs å bara att jag är så klantig jämt. O jag som både ska skala potatis o diska o sånt idag. Lär väl få byta plåster massor idag då de lär bli blöta. Jaja...

Idag kommer A hem efter en vecka hos sin pappa. Alltid lika kul då hon kommer hem. Känns inte lika ensamt då ju. Även om hon snart är myndig o klarar sig själv så blir det lite mer rutiner genom att mat ska lagas etc. Idag blir det hemmagjort mos o falukorv.

Bokreakatalogen kom med posten idag. =) Som vanligt har jag ju inte råd o köpa nått. En fattig ensamstående sjukpensionär har ju inte det tyvärr. Men läsa o se om jag hittar nått intressant kan jag ju göra. O sen kolla om boken/böckerna finns på bibblan.  O förresten så läser jag ju aldrig böckerna merän en gång så varför då köpa dem?!

Nej nu ska jag ta o göra mig en macka. Magen kurrar. Sen ska jag sätta mig här o läsa lite bloggar =)

Av sanna - 15 februari 2009 19:16

vilket inlägg i ordningen detta blir idag.

Fick sova en timme förut. Så skönt...

Så nu finns det lite nya krafter att kämpa vidare igen

Av sanna - 15 februari 2009 16:26

Värken är olidlig

Grät förut

Är så trött

Kan inte vila eller sova

Svårt o koppla av då kroppen gör så ont 

Tar på psyket detta

Skulle vilja säga som nallen o få sova en stund

Usch vad detta blev deppigt då


Av sanna - 15 februari 2009 16:23

Grattis Helena du är bäst!!


Av sanna - 15 februari 2009 12:54

Denna dikt fick jag på ett vykort av en fin vän o den är så fin tycker jag. 


Jag önskar jag hade

en sådan förmåga

att tända en hälsans

läkande låga


Då skulle den särskilt

för dig få brinna

- få allt det onda

att helt försvinna


Den skulle se till

att kurvan vänder

och att du får omsorg

av goda händer


Dag och natt

hos dig den skulle vaka

och ge dig all kraft

att få hälsan tillbaka


av Siv Andersson

Av sanna - 15 februari 2009 12:37

Då Helena Jonsson hade  skjutit fullt i sista skjutningen o gick ut som ledare så rös det i hela kropppen. Då hon passerade mållinjen föll ett par tårar. Brukar inte reagera riktigt så starkt men detta var makalöst.

Nu sitter man o väntar på hur det ska gå i herrarnas lopp då tydligen ett helt gäng åkt fel.  O en av dem ska tydligen vara Björndalen som vann. Så klantigt om han som är så rutinerad ska ha åkt fel i starten. Ja det ska bli spännande att höra sen hur det går. Juryn ska tydligen sitta o försöka ta ett beslut om detta nu då ryssaran lämnat in en protest då en av ryssarna kom tvåa i mål. Han ska ju vara segrare som Björndalen åkt fel.

Halv två nu så är det andra åket i herrarans slalom o det kommer bli hur spännande som helst då Johan Brolenius ligger tvåa. Ja det var sporten idag hittills. Ikväll halv 9 är det ju fotboll också. Inter o ZLATAN. =)

Hur ska jag hinna laga mat o läsa lite då? Hihi!!

För övrigt så har jag fruktansvärd värk idag o orkar precis ingenting. Har kört med TENS-apparaten i nacken men idag hjälper inte ens den. =(


Nu kommer precis nya besked om skidskyttet. Tydligen har prislistan ändrars o ryssen vann o de som åkt fel fick en minuts tillägg. Björndalen ska tydligen ändå ha klarat bronset. Svenske Magnus Jonsson blev 13:e istället för 15:e. Han har aldrig varit bättre än 14:e någonsin. Så det är ju kul. =) Om nu det inga nya protester blir. Snacka om att det är rörigt där nu. Men det viktigaste är ju att Helena Jonsson tog GULD =)

Hoppas nu att Brolenius kan fixa medalj i slalomen också



Av sanna - 14 februari 2009 21:21

Jag är ju helt ny här o fattade inte hur man får in bilder mellan textraderna men nu har en snäll människa försökt förklara för mig så nu ska jag prova o se om jag har fattat. så in med en bild här nu o sen fortsätta skriva. Håll tummarna för att det kommer att funka.


Haha det verkade som jag fattade.



Ovido - Quiz & Flashcards