Alla inlägg under februari 2009

Av sanna - 7 februari 2009 21:24

Fiasko som vanligt =(

Varför tittar jag?


Av sanna - 7 februari 2009 16:53

Har legat o vilat en stund nu o läst i Mons Kallentofts bok Midvinterblod. Har kommit 1/5 in i den nu o jag kan redan säga att den är BRA. Har tänt värmeljus lite överallt härhemma. Älskar verkligen att tända ljus. Börjar ju mörkna ute nu också o då är det ju ändå mysigare. Har fått några nya som kommenterat min blogg härinne o jag hoppas verkligen jag ska få prata mer med dem. Hoppas även på fler kommentarer från okända bloggare. Jag brukar kommentera lite här o där i andras bloggar. Är lite kul tycker jag. mMste äta lite mellanmål nu känner jag innan jag får blodsockerfall. Sen jag gjorde min GBP-operation så är det ju viktigt att jag äter var 2-3 timme o minst 6 ggr per dag. Men jag ska villigt erkänna att vissa dagar slarvar jag rätt rejält med det. =) Sen ska jag vila en stund till innan fotbollen börjar

Av sanna - 7 februari 2009 14:29

Igårkväll vid halv 8 blev det tacos. Såå gott! Sen vid 23-tiden satte tjejerna igång o bakade kladdkakor. =) Fick smaka en sen. La mig vid midnatt o kollade på Tyst vittne som var slut kl 2. Tänkte jag skulle stänga av tv:n då o sova men zappade runt o såg att det var På heder o samvete på tv 8. Länge sen man såg så jag blev liggandes o kollade på det till 20 i 3. Sen stängde jag av o sov några timmar. Vaknade med ont i halsen idag o så fryser jag lite. Orkar inte bli sjuk nu. Har väl tillräckligt just nu med min svåra värk o trötthet. Jaja blir jag sjuk så blir jag ju. Kan ju inte stoppa det isåfall. Har varit på Apoteket idag o sen inne på Ica o handlat tomater. Jag o A har ätit tacorester till lunch o ikväll blir det pasta carbonara. Lagom avancerat då jag inte mår bra. Läste i Ica Kuriren igår att Karin Fossum gett ut en ny bok. Måste in på bibblans hemsida nu o reservera den. Har ju läst alla hennes deckare o gillar dem så... Kl. 18.00 spelar ZLATAN fotboll så då blir det tv:n igen. Sen är det ju Melodifestivalen ikväll. Brukar sällan kolla på det men idag måste jag abra kolla. SCOTTS är ju med. De kommer ju från dessa trakter. 6,5 mil från där jag bor o man måste ju vara lite hemmapatriot o heja på dem. Men jag gillar dem ändå så varifrån de än kommer så jag hade hejat på dem ändå.

Av sanna - 6 februari 2009 11:01

Satt här o skrev ett långt inlägg o huxflux så försvann allt bara. =(

Får väl skriva om det då.

När A hade gått till skolan imorse gick jag o la mig för o vila en stund men jag kunde inte koppla av så jag gick upp o städade istället. Skönt o ha det gjort =) för det är inget jag gillar precis. Mer ett nödvändigt ont. O nu känns det i kroppen också. Sov iaf en timme efter städningen.

Usch för all snö som har kommit. =( Jag vet att alla barn gillar det men jag har inga små barn längre så för vår del kvittar det. Jag måste ut idag också o jag hatar att gå ut då det är snö eller halka. Är livrädd för o ramla. Har ju problem med mitt balanssinne o även med yrsel o då det är sånt här väder stamplar jag fram som en 80-åring om inte värre. Slipper o köra in till Skövde iaf. Tar bussen både dit o hem. Ska möta A i Skövde. Hon ska göra synundersökning inför att hon ska prova o ha linser. Sen ska hon ha med en kompis hem som ska sova över här inatt. De ska tydligen baka kladdkakor ikväll. =) Hon bad mig köpa hem allt som behövs. Är bara bakformar o grädde som fattas så det köper jag sen då jag ändå är ute. Vi ska äta tacos då vi kommer hem. Det är sååå gott!! =) Nu ska jag försöka o  spara detta utan att det försvinner igen.

Av sanna - 5 februari 2009 12:48

Nu ska jag lägga mig o vila en stund

Är så trött o har så ont.

Men återkommer säkert o läser ikväll.

Vore  kul med några nya som kommenterar.

Är ju nybörjare som bloggare o jag känner inte så många som bloggar o vill ha lite nya vänner via bloggen.

Av sanna - 5 februari 2009 11:45

Funderar på varför vänner sviker då man

* separerar

* blir kroniskt sjuk

* flyttar till en annan stad

Ja jag har råkat ut för det. =( Men det är väl som alla säger till mig att de var inga riktiga vänner. Men det är inte lätt o hitta nya vänner o speciellt inte då man är sjuk o har begränsade krafter. Men jag har faktiskt lyckats hitta 2-3 st irl. Men vågar tyvärr inte lita fullt ut på att de kommer stanna kvar o vara mina vänner. Patetiskt jag vet men jag kan inte rå för mina känslor. Men ska ge detta en riktig chans för vad har jag att förlora? Var ju utan vänner redan innan så sviker de så är jag ju tillbaks på ruta ett så att säga.

Men hur kan människor vara så elaka o patetiska. Jag är ju inte ensam om att ha råkat ut för detta. Själv skulle jag aldrig kunna göra så. En vän är väl en vän oavsett om den blir singel, sjuk eller flyttar. Man kan väl lyfta telefonluren iaf. Jaja jag ska försöka sluta tänka på detta o se framåt istället o för det mesta gör jag det men ibland kommer de över mig dessa tankar.



Av sanna - 5 februari 2009 11:28

Jag vill inte ha en massa snö

Varför skulle det komma snö igårkväll o inatt?

Okej nu kommer en del av er säga att det blir ju ljusare med snö

Det är ju sant för det blir det ju

Men det struntar jag i

Vill ändå inte ha nån snö

Hate it!!

Av sanna - 5 februari 2009 10:51

Idag har jag inte gjort ett enda dugg utan bara suttit vid datorn. Ska ta en lugn slappardag idag. =) Måste ha det nu då kroppen inte alls vill vara med.  Det enda "vettiga" jag ska göra är o stryka lite men det är inte så mycket jag har o stryka o sen laga mat givetvis. Idag blir det hemmlagat potaitsmos o grynkorv. Så gott. A gillar det också. =) En kompis kommer förbi en snabbis med en grej. Hon hinner inte komma upp så hon ringer så möter jag henne ute. Annars ska jag mest ägna mig åt "måbra"grejor. Sitta vid datorn o surfa runt på olika forum o bloggar, läsa i deckaren jag precis börjat på, brodera lite etc. Ja helt enkel göra saker som JAG vill. Nej nu ska jag ta o gå ner o se om posten har kommit. Kanske är nått kul brev med idag. =)

Ovido - Quiz & Flashcards